Model Škoda Fabia představuje vstupní bránu do světa automobilů značky ŠKODA. V rámci své třídy patří k nejprostornějším a stejnou měrou dokáže být i hospodárná. Úspěch dokládá atraktivita modelové řady: vedle modelové řady Octavia patří Fabia a Fabia Combi mezi nejprodávanější vozy značky ŠKODA. Pro modely Fabia, Fabia Combi a Roomster je k dispozici i úsporná technologie GreenLine s úsporným motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Pro modely Fabia a Fabia Combi jsou k dispozici také verze Green tec s motory 1,2 12V HTP/51 kW; 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW. Od 45. kalendářního týdne 2011 bude možno pro modelovou řadu Fabia objednat ve verzi Green tec i naftový motor 1,6 TDI CR DPF o výkonu 66 kW. V případě varianty Roomster Green tec lze volit mezi motory 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW. Všechny tyto agregáty spolupracují mimo jiné se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie, která ještě více zvyšuje efektivitu. Spotřeba a emise CO2 snižuje technika GreenLine až o 10 %.
Sportovní verze Fabia RS a Fabia Combi RS jsou nově označeny nápisem „Champion IRC 2010“ na zadním skle, odkazujícím na vítězství značky ŠKODA v této sportovní soutěži v uplynulé sezóně. Logo série IRC je umístěno také na předních blatnících.
Výběr modelu Fabia obohatily dva nové odstíny laku šedá Platin a modrá Lava. Roomster získal nové metalické odstíny modrá Lava a zelená Malachite. Fabia Combi GreenLine navíc bude vybavena kotoučovými brzdami na zadní nápravě a standardním podvozkem. Sportovní podvozek bude dodáván na přání.
Fabia Monte Carlo může být na přání vybavena multifunkčním volantem, který je stejně jako hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy potažen kvalitní kůží. Viditelné obšití dodává této výbavě mimořádně hodnotný vzhled.
Vedle sportovních modelů RS, které s volitelnou výbavou Black Package získávají černé lemování masky chladiče a tmavě podbarvené moduly světlometů, a edice Monte Carlo, rozšiřuje nabídku modelu Fabia ještě akční model Family. Vyznačuje se exkluzivním interiérem, který je nově nabízen s modrou potahovou látkou. Atraktivní verze Scout, které svými LED svítilnami pro denní svícení a charakteristickým offroadovým vzhledem budí pozornost, rozsáhlou nabídku modelových řad Fabia a Roomster završují.
Modely Fabia, Fabia Combi a Roomster charakterizuje nezaměnitelný, moderní design. Interiéry jsou velmi variabilní a nabízejí rekordní objemy pro zavazadla. Fabia Combi se svým zavazadlovým prostorem 505 litrů až 1.485 litrů zvládne prakticky přepravní úkol, Roomster pojme dokonce 480 litrů až 1.810 litrů. Variabilní systém zadních sedadel VarioFlex umožňuje velice flexibilní konfiguraci interiéru za účelem dosažení maximálního počtu míst, vyššího komfortu cestování a co největšího nákladového prostoru.
Uspořádání přídě modelů Fabia a Roomster zvýrazňuje horizontální rovinu, což účinně potlačuje výšku vozu, potřebnou pro optimální komfort cestování. Okna ve tvaru hledí se mezitím stala nezaměnitelným rozlišovacím znamením modelů Roomster a Fabia. Řidič má díky nim dobrý přehled a všichni cestující mají skvělý výhled z vozu. Jako u všech modelových řad značky ŠKODA jsou určujícím prvkem zádi vozu zadní svítilny s činnými plochami ve tvaru písmene C. Střešní nosič je možno objednat v modelové řadě Fabia jak pro kombi, tak i pro hatchback, což v této třídě neobvyklé a vychází vstříc sílící touze zákazníků po individualizaci jejich vozu.
Interiér zhodnocují vysoce kvalitní materiály. Chromové prvky a rámečky ve vyšších výbavových verzích vytvářejí atmosféru, která je na tuto třídu mimořádně elegantní. Palubní deska je jasně členěná a usnadňuje obsluhu. Centrální displej sdruženého přístroje zobrazuje doporučení pro zařazení rychlostního stupně a podporuje úspornou jízdu.
Motory 1,2 TDI CR ve verzi GreenLine patří mezi nejefektivnější naftové motory v rámci konkurence. Výkon tříválce činí 55 kW (75 k), maximálního točivého momentu 180 Nm dosahuje motor při 2.000 min-1. Fabia a Fabia Combi jezdí s kombinovanou spotřebou 3,4 litru 100 kilometrů, Roomster spotřebuje v kombinaci 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. K dispozici je celkem sedm benzinových motorů a čtyři motory naftové. Výkon sahá od 44 kW do 132 kW u benzinových motorů v modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster, naftové motory obou modelů poskytují výkon 55 kW až 77 kW.
Špičkový agregát modelové řady Fabia, čtyřválcový benzinový motor verze Fabia RS, který pracuje s dvojitým přeplňováním, poskytuje při zdvihovém objemu pouhých 1,4 litru výkon 132 kW a točivý moment 250 Nm v rozsahu od 2.000 min-1 do 4.500 min-1. Kombinovaná spotřeba tohoto motoru činí 6,2 litru na 100 km, emise CO2 činí pouze 148 g/km. Dvouspojková převodovka DSG, kterou lze s tímto motorem kombinovat, zvyšuje agilitu a efektivitu jízdy.
Přehled motorizací: