Škoda Fabia Combi Elegance

Člen: Škoda Fabia Club: 
Rok výroby: 
2 007
Motor: 
1.4 TDI
Výkon [kW]: 
51
Kombinovaná spotřeba [l/100km]: 
4.30
Příběh: 

Chtěl jsem nějaké auto s malým naftovým motorem, nejlépe kombík, s dobrou dostupností a cenou náhradních dílů a dobrou spolehlivostí. Ale přiznám se, že v první chvíli jsem si myslel na nějaký rychlejší hot-hatch jako například Honda Civic, Peugeot 206 GTI nebo Škoda Fabia RS. To jsem ale brzy zavrhl a začal se dívat po vhodných autech. Vybíral jsem asi od začátku mezi Škodou Fabií Combi 1.4 TDI I. generace, Citroenem 1.6 HDI a Peugeotem 206 SW 1.4 nebo 1.6 HDI. Peugeot jsem zavrhl jako první po prohlídce a zjištění, že mi nevyhovuje velikost, bylo na mě prostě malé. Pak jsem se zaměřil na Citroen, už jsem byl téměř rozhodnutý, ale nakonec jsem to také zavrhl kvůli ceně náhradních dílů a kvůli motoru. A tak začalo hledání vhodné Fabie Combi ve výbavě Elegance. Uteklo mi pár skvělých aut, až jsem narazil na mojí současnou Fabii.
A teď k mojí současné Fabii Combi:
Historie:
Fabia byla vyrobena v roce 2007, což je poslední rok výroby první generace Škody Fabia. Sloužila jako služební automobil v jedné nejmenované společnosti. Za těch šest let, co ji používali, v ní její majitel najezdil téměř 200000 km. Jsou to poctivé kilometry, které jsou doložené plnou servisní knížkou. Za to dobu byly měněny pouze klasické provozní věci jako brzdy, oleje, rozvory filtry atd. Vyměněn je také přední nárazník, světlo a levý blatník kvůli lehké nehodě. To jsem zjistil ze servisních protokolů. Všechno toto mi bylo prodejcem při prohlídce sděleno. Auto jsem si zamluvil a prohlédl během dvou dní a po poradě se švagrem jsem si ho hned zamluvil a za pár dní pro něj vyrazil. Po pravdě s Fabií to byla asi láska na první pohled, jak jsem ji uviděl a projel tak jsem byl rozhodnut. Bohužel k ní nebyli zimní pneumatiky ani rádio, vše jsem si musel pořídit. Chyběla i roleta do kufru, ale prodejce mi něco slevil i vzhledem ke zmíněným rozvodům.
Exteriér:
Fabia je v základní bílé barvě, a v ní vypadá naprosto skvěle. Jako každé používané auto má pár drobných škrábanců, ale žádný není vážný. Je to model faceliftovaný model, jeho poslední modelový rok. Má tedy lépe vypadající kulaté mlhovky a pár dalších drobnějších detailů. Na autě jsou bohužel jenom ocelová kola s pneumatikami Kleber. Ty mají celkem dobrý vzorek, ale po tomto létě je vyhodím, protože jsou hrozně zpuchřelé. Teď mě tedy čeká nákup zimních pneumatik, nejspíše čtrnáctipalcových barumek. Na léto bych chtěl ovšem pořídit patnáctipalcové hliníkové disky a s pneumatikami Toyo Proxer T1-R 195/50. Ještě chci navíc dokoupit zástěrky a nějaké malé tuningové doplňky, nejspíše kryty klik a možná deflektor na kapotu.
Interiér:
Interiér mojí Fabie je na svoje kilometry překvapivě zachovalý, nějaké oděrky tu samozřejmě jsou, ale žádná není nijak vážná. Výbava Elegance má také kožené a chromové doplňky. Moc se mi líbí chromové kryty klik, hlavice řadicí páky a tlačítko ruční brzdy. Přibydou k nim ještě chromové ovladače ventilace a klimatizace. Skvělý je i kožený volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy. Kůže je moc příjemná na dotek a skvěle se drží za chladných dní a za vedra a ve zpocených rukou volant neklouže. Sedačky jsou pro mě svojí tvrdostí moc příjemné, ale vadí mi, že mají malé boční vedení, takže při rychlejším průjezdu zatáčkou moc nedrží. Tohle auto ovšem není na závodění.
Pohon:
Motor 1.4 TDI 51 kW je nejslabším za malých tříválcových turbodieselů od Škody. Mohlo by se zdát, že v kombi bude málo výkonné, ale zatím mi ve všech situacích jeho 69 koní stačilo. Motor je klasický traktorový diesel, který v nízkých otáčkách a za studena hodně duní, ale jak se zahřeje a dostane do provozních otáček tak je příjemně tichý a kultivovaný. Tenhle motor je určený k přesunům normální rychlostí, není to žádný závodník, jeho přednost je ve spotřebě, která se dá udržet na hranici 4 litrů. V plánech do budoucnosti je možná nechat motor chipnout, ale to je otázka daleké budoucnosti. Slibuji si od toho zlepšení průběhu výkonu a točivého momentu a také samozřejmě trochu živější svezení.

Plánované úpravy: 
V rámci plánovaných úprav plánuji pár zásahů do desingu. Chtěl bych dát přední nárazník FRS, provést tónování skel, přidat malé zadní křídlo a nalepit pruhy přes nárazník, kapotu, střechu a páté dveře pruhy z černé matné nebo karbonové fólie. Po technické stránce plánuji v nejbližší době zaslepit EGR ventil a hlavně bych chtěl provést chiptuning.
poruchy: 
Jediná vážnější závada byly zatím asi opotřebené přední brzdy a utrhané zadní silenbloky na přední nápravě. A pak také klasický problém naftových Fabii, tyčky předních stabilizátorů.
Úpravy: 

Moc zásadních úprav se na autě zatím neodehrálo. Zatím jsem pouze koupil krásně elektrony O. Z. R15 v titanovém lesku a přední kotouče od Škodovky vyměnil za lepší Brembo Max.

galerie: 
Kategorie: 

Škoda Fabia

Luxusní nemovitosti Praha FARAON reality

 

Zimní pneumatiky na Škodu Fabii

© 2011 - 2017 Copyright Jan Vosátka. Kontakt, reklama: admin@fabiaauto.cz

Tato stránka používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. POKUD S TÍM NESOUHLASÍTE TENTO WEB NEPOUŽÍVEJTE! Další informace